12
sty

Bez wątpienia zgrany zespół, złożony z kompetentnych, lojalnych i zaangażowanych w swoje zadania osób to jeden z najważniejszych elementów budowania strategii marketingowej.

Jaki jest klucz do odniesienia sukcesu w biznesie? Na to pytanie odpowiedź chciałby znać każdy przedsiębiorca. Niestety – nie da się odpowiedzieć na nie krótko i zwięźle. Na powodzenie w interesach składa się bowiem tak wiele różnorodnych elementów, że omówienie ich wszystkich w jednym artykule – czy nawet jednej książce – jest zwyczajnie niemożliwe. Zresztą, gdyby nawet komuś się ta sztuka udała, to sama stworzona przez niego lista i tak nie okazałaby się zbyt pomocna. Hierarchia ważności uwzględnionych w niej punktów z konieczności różniłaby się przecież w każdym konkretnym przypadku. Jak się wydaje można jednak wskazać pewne fundamenty, na których – niezależnie od miejsca i czasu – musi się oprzeć każda firma pragnąca skutecznie rywalizować z konkurencją. Jednym z nich jest bez wątpienia zgrany zespół, złożony z kompetentnych, lojalnych i zaangażowanych w swoje zadania osób.
Dla większości czytelników powyższe stwierdzenie będzie zupełnie oczywiste – należy w końcu do abecadła nauk o zarządzaniu. Tak samo oczywistym nie jest już jednak, jak tych odpowiednich ludzi najpierw znaleźć, a później do siebie przyciągnąć. To wyzwanie, z którym wielu pracodawców – często mimo szeregu podejmowanych w tym kierunku działań – ciągle nie potrafi sobie dobrze poradzić. Skąd zatem biorą się te niepowodzenia? Otóż przede wszystkim ze źle dobranej strategii rekrutacji, opartej na utartych schematach, a nie na rzetelnej i szczegółowej wiedzy o lokalnym rynku pracy.

Chcesz przeczytać cały artykuł? Kliknij w obrazek poniżej

 

okl-jak-poznac-oczekiwania-pracownikow