full
border
#666666
http://asm-poland.com.pl/wp-content/themes/smartbox-installable/
http://asm-poland.com.pl/
#3691ad
style2

Mapa strony


Więcej niż agencja badawcza
+48 (24) 355 77 00
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno

Monitoring Rynku Budowlanego 2009

Konferencja

Monitoring Rynku Budowlanego 2009

„Rola i znaczenie klastrów w budowaniu pozycji firmy na   rynku”

27 października 2009 r.

Warszawa, Hotel   LORD

Organizator

RELACJA Z KONFERENCJI

Tegoroczna edycja MRB byla wyjatkowym wydarzeniem   poniewaz polaczona zostala z Konferencja europejskiego projektu REG CON“Dzialania wspierajace rozwój innowacyjnych klastrów w   budownictwie. Podejscie regionalne, zaangazowanie lokalnych partnerów oraz   miedzyregionalna wspólpraca

Tegoroczna edycja MRB byla wyjatkowym wydarzeniem poniewaz polaczona zostala   z konferencja wspólfinansowanego przez Komisje Europejska w ramach 7. Programu   Ramowego projektu REG CON“Dzialania wspierajace   rozwój innowacyjnych klastrów w budownictwie. Podejscie regionalne,   zaangazowanie lokalnych partnerów oraz miedzyregionalna wspólpraca”. W   swym zalozeniu merytorycznym tematyka konferencji zostala podzielona na trzy   sesje:

  1. Kondycja polskiego budownictwa wczoraj, dzis i jutro
  2. Rola i znaczenie klastrów w budowaniu pozycji firmy na   rynku
  3. Praktyczne zastosowanie narzedzi marketingowych i PR w srodowisku    budowlanym

Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich – odbyla sie   pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Infrastruktury (wczesniej Budownictwa)   dlatego tez jej oficjalnego otwarcia dokonal Podsekretarz Stanu - Minister Olgierd Dziekonski

. Minister Olgierd Dziekonski

  Konferencja rozpoczela sie wykladem inauguracyjnym pod   tytulem „Miejsce polskiego sektora budowlanego w rozwiazywaniu   europejskich problemów zagrozen srodowiska” wygloszonym przez dr Elzbiete J. Syrde (ASM – Centrum Badan i Analiz Rynku).   Prezentacja w sposób wyczerpujacy przedstawila problemy zwiazane ze srodowiskiem   naturalnym Europy w kontekscie sytuacji sektora budowlanego i zagrozen plynacych   z postepujacej globalizacji, a takze naswietlila wizje rozwoju sektora   budowlanego oraz wprowadzania rozwiazan istniejacych problemów w perspektywie   2030.

Dr Elzbieta J. Syrda

Nastepnie uczestnicy mogli zapoznac sie z wystapieniami   prelegentów SESJI 1-szej.   Pierwsza prelegentka byla Sylwia Prosniewska z ASM.   Wystapienie pod tytulem „Budownictwo i mieszkalnictwo na przestrzeni   ostatniego roku – kryzys czy „tylko” zmiany a moze cykl koniunkturalny? dotyczylo dynamicznej sytuacji w gospodarce a   szczególnie w sektorze budowlanym na tle ogólnoswiatowego kryzysu. Kryzys jako   zmiana moze spowodowac róznorodne skutki zaleznie od stopnia przygotowania   organizacji do mozliwosci jego wystapienia. Na tym tle zostaly przedstawione   zarówno korzystne jak i mniej optymistyczne wyniki mieszkalnictwa.

Sylwia Prosniewska

  Kolejne wystapienie – Kondycja branzy   deweloperskiej – przedstawil Pawel Luszcz z ASM. Pawel   Luszcz zaprezentowal ogólna charakterystyke sytuacji na rynku mieszkan   deweloperskich, porównal sytuacje pomiedzy wybranymi deweloperami, przedstawil   sytuacje w wybranych miastach oraz finansowanie nieruchomosci przez przecietnych   „Kowalskich”.

Pawel Luszcz

Trzecim prelegentem w tej sesji byl Miroslaw Lubarski reprezentujacy Polskie Sklady Budowlane. Tematem prezentacji byly „Ceny   materialów budowlanych – zmiany na przestrzeni ostatnich 3 lat”.    Uczestnicy konferencji otrzymali informacje dotyczace metodologii   badania oraz  trendów dynamiki zmian cen grup asortymentowych materialów   budowlanych na przestrzeni lat 2007 – 2009.

Miroslaw Lubarski

Sesje pierwsza zakonczyla prezentacja „Ostatnie zmiany w ustawie   PRAWO BUDOWLANE” Pana Lukasza Bernatowicza z Business   Center Club. W swym niezwykle aktualnym wystapieniu Pan Bernatowicz   zaprezentowal i skomentowal wybrane nowelizacje z ostatnich 12-tu miesiecy oraz   pewne rewolucyjne zmiany zawarte w projekcie komisji  „Przyjazne Panstwo” –   miedzy innymi umozliwiajace rozpoczecie budowy na podstawie jej zgloszenia,   zamiast koniecznosci uzyskiwania pozwolenia na budowe.

Lukasz Bernatowicz

Po przerwie, w czasie której przedstawiciele mediów mieli   mozliwosc bezposredniego kontaktu z prelegentqami, uczestnicy konferencji   zapoznali sie z prezentacjami SESJI 2-giej, która poswiecona byla tematyce   klastrowej. Jako pierwsza w tej czesci wystapila Romana Gasowska z Agencji   Rozwoju Regionalnego „ARREKS”. Prezentacja „Budownictwo Polski   Centralnej – od pomyslu do klastra” wyjasnila idee klastra i inicjatywy   klastrowej oraz ukazala problematyke znaczenia klastrów dla gospodarek   narodowych oraz  barier i czynników rozwoju w funkcjonowaniu klastrów. Ponadto   prelegentka zaprezentowala uczestnikom szczególowa idee klastra „Budownictwo Polski Centralnej” oraz dzialania, które do tej   pory zostaly podjete w ramach tej nowatorskiej inicjatywy a takze nakreslila   przyszle plany realizacyjne rozwoju klastra.

Romana Gasowska

Kolejna i ostatnia prelekcja w tej czesci bylo wystapienie Radoslawa Krzywickiego z Polskiej Agencji Rozwoju   Przedsiebiorczosci – prezentacja Mozliwosci i zasady finansowania   klastrów i podmiotów w nich dzialajacych”. Wychodzac od pojecia klastra   w literaturze przedmiotu i w ramach programów wsparcia, Pan Krzywicki podjal   tematy struktury modelowego powiazania kooperacyjnego, instrumentów   wspierajacych polityke klastrowa oraz programów operacyjnych, w ramach których   mozna uzyskac wsparcie. Ponadto prelegent zapoznal sluchaczy z konstrukcja   kalkulacji kosztów oraz systemem oceny projektów w ramach dzialania 5.1.

Radoslaw Krzywicki

SESJA 3-cia konferencji rozpoczela sie prezentacja Marcina Szewczuka z firmy Aluplast „Marketingowe   implikacje badan rynkowych na przykladach z rynku stolarki okiennej”.   Pan Szewczuk podjal kwestie znaczenia badan marketingowych dla polityki firm,   przedstawil korzysci i ograniczenia w korzystaniu z ich wyników jako czynnika   redukcji ryzyka. Okreslil równiez sfery oddzialywan badan marketingowych  –   warunki dzialania, narzedzia oddzialywania i skutki oddzialywania.

Marcin Szewczuk

Nastepnie dr Dariusz Tworzydlo – ekspert ds.   public relations – przeprowadzil szkolenie na temat „Badania wizerunku,   jako element skutecznej komunikacji i zapobiegania sytuacjom   kryzysowym”. Dr Tworzydlo zdefiniowal dziedzine PR oraz przedstawil   struktury jej realizacji. Ponadto odniósl dzialalnosc PR do skutków sytuacji   kryzysowych pojawiajacych sie w firmach, podjal temat przeslanek bledów w   sytuacjach kryzysowych oraz problem badan i ich wykorzystywania w celu   przeciwdzialania sytuacjom kryzysowym. Uczestnicy mieli równiez mozliwosc   zapoznania sie z zasadami przygotowywania i przeprowadzania profesjonalnych   relacji z mediami oraz komunikacji kryzysowej.

Dr Dariusz Tworzydlo

  Na zakonczenie Adam Sakowski z ASM przedstawil prezentacje   „Prognozy rozwoju rynku budowlanego”. Pan Sakowski przedstawil   kondycje polskiej gospodarki na tle krajów europejskich, jesli chodzi o   produkcje budowlana, atrakcyjnosc inwestycyjna oraz latwosc prowadzenia   dzialalnosci gospodarczej. Uczestnicy otrzymali równiez informacje na temat   struktury i dynamiki produkcji budowlano-montazowej, prognozy czynników   ksztaltujacych klimat koniunktury   w budownictwie  oraz prognozy rozpoczetych   nowych budów oraz pozwolen na budowe.    Merytorycznie prezentacja oparta   zostala czesciowo o dane na temat rynku budowlanego zawarte w raporcie   przygotowywanym przez ASM – Monitoring Rynku Budowlanego. Dzieki temu, goscie   konferencji corocznie poznaja biezace dane na temat sytuacji na rynku budowlanym   a takze prognozy jego rozwoju. Prezentacji tych tematów nie moglo zabraknac   równiez podczas tej edycji MRB.

Adam Sakowski

  Dodatkowa atrakcja dla uczestników byla loteria   wizytówkowa. Nagroda byla prenumerata raportu Monitoring Rynku Budowlanego a   zwyciezca zostal Marek Michalak – przedstawiciel Gdanskiego Klastra   Budowlanego.   Konferencja „MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2009 „Rola i znaczenie   klastrów w budowaniu pozycji firmy na rynku” spotkala sie z szerokim odzewem   wsród zaproszonych gosci i cieszyla duza frekwencja. To wydarzenie po raz   kolejny stalo sie przestrzenia kontaktu wielu podmiotów z branzy budowlanej oraz   platforma dyskusji i wymiany wniosków. Mozna równiez powiedziec, ze informacje   wymienione w czasie konferencji sa przyczynkiem do kolejnych spotkan i wymiany   doswiadczen.

PREZENTACJE

Prezentacje są udostępnione uczestnikom konferencji pod postacią   skompresowanego katalogu. Aby pobrać katalog należy kliknąć link Pobierz, zapisać plik na dysku oraz rozpakować plik wpisując podane w   materiałach konferencyjnych hasło.

Pobierz

PATRONAT HONOROWY:

PATRONAT MEDIALNY:

Partnerzy:

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku to polska firma działająca od 1996 r. w kraju i w Europie. Posiadamy status centrum badawczo-rozwojowego. Działamy w następujących obszarach:
  • marketingowe badania i analizy rynku dla przedsiębiorstw;
  • gotowe raporty rynkowe;
  • badania i projekty na zlecenie instytucji publicznych;
  • nowatorskie projekty międzynarodowe;
  • Branżowe Programy Promocji Ministerstwa Gospodarki;
  • klastry i stowarzyszenia sektorowe;

Tworzymy zespół badawczy, łączący wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej działalności oraz do kontaktu – jesteśmy do Państwa dyspozycji.

:
default
Loading posts...
link_magnifier
#6E787E
on
fadeInDown
loading
#6E787E
off
..