full
border
#666666
http://asm-poland.com.pl/wp-content/themes/smartbox-installable/
http://asm-poland.com.pl/
#3691ad
style2

Mapa strony


Więcej niż agencja badawcza
+48 (24) 355 77 00
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno

Monitoring Rynku Budowlanego 2011

Konferencja

Monitoring Rynku Budowlanego 2011

27 października 2011 r.

Warszawa, hotel LORD

Organizator

RELACJA Z KONFERENCJI

27 października w Warszawie, w Hotelu Lord, odbyła się organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o., konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2011.

Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich – odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministra Infrastruktury. Uroczystego otwarcia konferencji oraz powitania uczestników dokonała Małgorzata Walczak (Dyrektor Generalny ASM), która następnie odczytała list Podsekretarza Stanu Ministra Piotra Stycznia, z ważnych powodów nie mogącego uczestniczyć w wydarzeniu. Minister Styczeń w swych słowach skierowanych do uczestników konferencji szczególnie podkreślił znaczenie polityki mieszkaniowej kraju oraz zarysował mające nastapić uregulowania prawne w tej dziedzinie.

Tegoroczna – czternasta już edycja konferencji, podejmowała aktualną dla branży tematykę w dwóch sesjach:

SESJA PIERWSZA WYNIKI I PERSPEKTYWY – Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno -gospodarczej kraju

SESJA DRUGA OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.

Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz. Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Diagnoza branży – budownictwo polskie w swietle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju”przedstawiła Joanna Jarzębowska. Prelegentka zaprezentowała kondycję polskiej gospodarki, z uwzględnieniem finansów publicznych, zatrudnienia i wynagrodzeń oraz produkcję budowlano – montażową.

Kolejnym prelegentem był Paweł Łuszcz, który wystąpił z prezentacją „Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać… Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro.” Paweł Łuszcz zarysował sytuację budownictwa mieszkaniowego, wypowiedział się na temat cen i finansowania inwestycji mieszkaniowej kondycji deweloperów a następnie przedstawił stan i przyszłość budownictwa niemieszkalnego – biurowego, magazynowego, handlowgoe i hotelowego.

W następnej kolejności prowadząca konferencję Sylwia Prośniewska (Dyrektor Działu Analiz Rynku Budowlanego ASM) udzieliła głosu Marcinowi Gołebiowskiemu. Jego wystapienie zatytułowane „Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012” dotyczyło kwestii niezwykle waznych dla branży: stanu budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, inwestycji w portach lotniczych, potrzeby inwestycyjnych w sektorze energetycznym oraz planowanych nakładów na projekty infrastrukturalne w nowym 7 letnim budżecie UE 2013-2020.

Sesję pierwsza konferencji zakończyła trzyczęściowa prezentacja Partnera Głównego konferencji – Grupy Kapitałowej Obligo. Jako pierwszy wystąpił Krzysztof Madej – Prezes Grupy, który zapoznał uczestników z misją Obligo. Następnie Agata Packa przedstawiła słuchaczom „Finansowanie bieżacej działalności w oparciu o wierzytelności”. Prelegentka porównała metody faktoringu i advancingu w procesie odzyskiwania wierzytelności i odniosła je do kredytowania.

Ostatnim reprezentantem Grupy Obligo był Bogumił Sieczkowski, przedstawił metody zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z wierzytelnościami w aspekcie prawnym – konstrukcji i zabezpieczenia umów; bieżącego monitoringu należności, współpracy ze specjalistami w zakresie windykacji oraz prawnikami w zakresie postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Po przerwie kawowej, podczas której uczestnicy mogli nawzajem się przywitać, przeprowadzać dyskuje w mniejszych grupach oraz odnowić i nawiązać relacje biznesowe, rozpoczęto Sesję Drugą konferencji Panelem dyskusyjnym zatytułowanym „Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów.”

Panel otworzyła Joanna Florczak (ASM) prezentacją wprowadzającą „OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie”.

Następnie Moderator panelu – Mariusz Prokopczuk (PROGUEST Consulting) przedstawił uczestników, wśród których znaleźli się: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy sieć budowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (Xella Polska ), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche). Panel był podzielony na trzy części – „Sprzedaż stacjonarna w punktach handlowych”, „Sprzedaż internetowa” oraz „Współpraca pomiędzy dystrybutorem a producentem”.

Po zakończeniu panelu ponownie wystąpiła Joanna Florczak (ASM). Jej prezentacja „„Budowlańcy” ogladają, czytają, słuchają, przegladają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe?” oparta na raporcie ASM – „Media na rynku budowlanym” ukazała uczestnikom najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, najbardziej opiniotwórcze i wiarygodne srodki przekazu, w pływ reklamy na decyzje konsumenckie oraz rodzaje poszukiwanych informacji na temat branży.

Tematyka mediów i ich wpływu na sektor budownictwa została kontynuowana przez Edgara Trzcielińskiego (Panelbudowlany.pl), który podjął kwestię mediów społecznościowych w branży budowlanej. Prelegent wystąpił z prezentacją „Social media marketing – świeżość i pożądanie”, w której zdefiniował social media marketing, przedstawił skuteczne i nieskuteczne formy aktywności w social mediach, cechy serwisu społecznościowego oraz 3 zasady social media marketingu.

Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing). Wystapienie „Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?” dotyczyło strategii kreowania i realizowania programów lojalnościowych na przykładzie kompetencji Albedo Marketing. Aleksandra Michnicka podkreśliła, że rozpoznanie potrzeb, stworzenie koncepcji, personalizacja działań oraz użycie nowoczesnych technologii to środki służące realizacji skutecznych programów.

Konferencja zakończyła się loterią wizytówkową, ASM ufundował dla laureatów trzy nagrody w postaci 50-cio, 40-sto i 30-toprocentowego rabatu na dowolnie wybrany raport syndykatowy. Do każdej nagrody laureaci otrzymali Vouchery dla dwóch osób na pobyt weekendowy w Baltic Plaza Hotel Medi Spa w Kołobrzegu.

Tematykę podejmowaną podczas prezentacji i panelu uczestnicy mogli kontynuować podczas lunchu po konferencji. Rozmowy, wymiana doświadczeń, nawiązywanie kontaktów handlowych to wartość dodana konferencji. Konferencja cieszyła się ogromną frekwencją, dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Bardzo znaczące dla organizatorów jest to, że wśród gości znaleźli się i ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentaci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Śmiało można stwierdzić, że tegoroczna edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego to kolejny sukces ASM.

Dziękujemy Panu Ministrowi Infrastruktury za okazane Nam zaufanie.

Dziękujemy Prelegentom i Panelistom za interesujące i merytoryczne wystąpienia.

Dziękujemy Partnerowi Głównemu i Patronom Medialnym za owocną współpracę.

Zapraszamy do uczestnictwa i współpracy przy kolejnej edycji. 

PREZENTACJE

 

Prezentacje są udostępnione uczestnikom konferencji pod postacią   skompresowanego katalogu. Aby pobrać katalog należy kliknąć link Pobierz, zapisać plik na dysku oraz rozpakować plik wpisując podane w   materiałach konferencyjnych hasło.

Pobierz

Patronat Honorowy

 

Partner Główny

Patroni Medialni


Inwestycje Budowlane-murator

 

Informator Budowlany-murator

 

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku to polska firma działająca od 1996 r. w kraju i w Europie. Posiadamy status centrum badawczo-rozwojowego. Działamy w następujących obszarach:
  • marketingowe badania i analizy rynku dla przedsiębiorstw;
  • gotowe raporty rynkowe;
  • badania i projekty na zlecenie instytucji publicznych;
  • nowatorskie projekty międzynarodowe;
  • Branżowe Programy Promocji Ministerstwa Gospodarki;
  • klastry i stowarzyszenia sektorowe;

Tworzymy zespół badawczy, łączący wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej działalności oraz do kontaktu – jesteśmy do Państwa dyspozycji.

:
default
Loading posts...
link_magnifier
#6E787E
on
fadeInDown
loading
#6E787E
off
..