Konferencja
Monitoring Rynku Budowlanego 2011
27 października 2011 r.
Warszawa, hotel LORD
Organizator
RELACJA Z KONFERENCJI
27 października w Warszawie, w Hotelu Lord, odbyła się organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o., konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2011.
Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich – odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministra Infrastruktury. Uroczystego otwarcia konferencji oraz powitania uczestników dokonała Małgorzata Walczak (Dyrektor Generalny ASM), która następnie odczytała list Podsekretarza Stanu Ministra Piotra Stycznia, z ważnych powodów nie mogącego uczestniczyć w wydarzeniu. Minister Styczeń w swych słowach skierowanych do uczestników konferencji szczególnie podkreślił znaczenie polityki mieszkaniowej kraju oraz zarysował mające nastapić uregulowania prawne w tej dziedzinie.
![]() |
Tegoroczna – czternasta już edycja konferencji, podejmowała aktualną dla branży tematykę w dwóch sesjach:
SESJA PIERWSZA WYNIKI I PERSPEKTYWY – Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno -gospodarczej kraju
SESJA DRUGA OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.
Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz. Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Diagnoza branży – budownictwo polskie w swietle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju”przedstawiła Joanna Jarzębowska. Prelegentka zaprezentowała kondycję polskiej gospodarki, z uwzględnieniem finansów publicznych, zatrudnienia i wynagrodzeń oraz produkcję budowlano – montażową.
![]() |
Kolejnym prelegentem był Paweł Łuszcz, który wystąpił z prezentacją “Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać… Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro.” Paweł Łuszcz zarysował sytuację budownictwa mieszkaniowego, wypowiedział się na temat cen i finansowania inwestycji mieszkaniowej kondycji deweloperów a następnie przedstawił stan i przyszłość budownictwa niemieszkalnego – biurowego, magazynowego, handlowgoe i hotelowego.
![]() |
W następnej kolejności prowadząca konferencję Sylwia Prośniewska (Dyrektor Działu Analiz Rynku Budowlanego ASM) udzieliła głosu Marcinowi Gołebiowskiemu. Jego wystapienie zatytułowane “Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012” dotyczyło kwestii niezwykle waznych dla branży: stanu budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, inwestycji w portach lotniczych, potrzeby inwestycyjnych w sektorze energetycznym oraz planowanych nakładów na projekty infrastrukturalne w nowym 7 letnim budżecie UE 2013-2020.
![]() |
Sesję pierwsza konferencji zakończyła trzyczęściowa prezentacja Partnera Głównego konferencji – Grupy Kapitałowej Obligo. Jako pierwszy wystąpił Krzysztof Madej – Prezes Grupy, który zapoznał uczestników z misją Obligo. Następnie Agata Packa przedstawiła słuchaczom “Finansowanie bieżacej działalności w oparciu o wierzytelności”. Prelegentka porównała metody faktoringu i advancingu w procesie odzyskiwania wierzytelności i odniosła je do kredytowania.
![]() |
Ostatnim reprezentantem Grupy Obligo był Bogumił Sieczkowski, przedstawił metody zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z wierzytelnościami w aspekcie prawnym – konstrukcji i zabezpieczenia umów; bieżącego monitoringu należności, współpracy ze specjalistami w zakresie windykacji oraz prawnikami w zakresie postępowania sądowego i egzekucyjnego.
![]() |
Po przerwie kawowej, podczas której uczestnicy mogli nawzajem się przywitać, przeprowadzać dyskuje w mniejszych grupach oraz odnowić i nawiązać relacje biznesowe, rozpoczęto Sesję Drugą konferencji Panelem dyskusyjnym zatytułowanym “Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów.”
Panel otworzyła Joanna Florczak (ASM) prezentacją wprowadzającą “OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie”.
![]() |
Następnie Moderator panelu – Mariusz Prokopczuk (PROGUEST Consulting) przedstawił uczestników, wśród których znaleźli się: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy sieć budowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (Xella Polska ), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche). Panel był podzielony na trzy części – “Sprzedaż stacjonarna w punktach handlowych”, “Sprzedaż internetowa” oraz “Współpraca pomiędzy dystrybutorem a producentem”.
![]() |
Po zakończeniu panelu ponownie wystąpiła Joanna Florczak (ASM). Jej prezentacja “„Budowlańcy” ogladają, czytają, słuchają, przegladają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe?” oparta na raporcie ASM – “Media na rynku budowlanym” ukazała uczestnikom najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, najbardziej opiniotwórcze i wiarygodne srodki przekazu, w pływ reklamy na decyzje konsumenckie oraz rodzaje poszukiwanych informacji na temat branży.
![]() |
Tematyka mediów i ich wpływu na sektor budownictwa została kontynuowana przez Edgara Trzcielińskiego (Panelbudowlany.pl), który podjął kwestię mediów społecznościowych w branży budowlanej. Prelegent wystąpił z prezentacją “Social media marketing – świeżość i pożądanie”, w której zdefiniował social media marketing, przedstawił skuteczne i nieskuteczne formy aktywności w social mediach, cechy serwisu społecznościowego oraz 3 zasady social media marketingu.
![]() |
Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing). Wystapienie “Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?” dotyczyło strategii kreowania i realizowania programów lojalnościowych na przykładzie kompetencji Albedo Marketing. Aleksandra Michnicka podkreśliła, że rozpoznanie potrzeb, stworzenie koncepcji, personalizacja działań oraz użycie nowoczesnych technologii to środki służące realizacji skutecznych programów.
![]() |
Konferencja zakończyła się loterią wizytówkową, ASM ufundował dla laureatów trzy nagrody w postaci 50-cio, 40-sto i 30-toprocentowego rabatu na dowolnie wybrany raport syndykatowy. Do każdej nagrody laureaci otrzymali Vouchery dla dwóch osób na pobyt weekendowy w Baltic Plaza Hotel Medi Spa w Kołobrzegu.
Tematykę podejmowaną podczas prezentacji i panelu uczestnicy mogli kontynuować podczas lunchu po konferencji. Rozmowy, wymiana doświadczeń, nawiązywanie kontaktów handlowych to wartość dodana konferencji. Konferencja cieszyła się ogromną frekwencją, dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Bardzo znaczące dla organizatorów jest to, że wśród gości znaleźli się i ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentaci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Śmiało można stwierdzić, że tegoroczna edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego to kolejny sukces ASM.
Dziękujemy Panu Ministrowi Infrastruktury za okazane Nam zaufanie.
Dziękujemy Prelegentom i Panelistom za interesujące i merytoryczne wystąpienia.
Dziękujemy Partnerowi Głównemu i Patronom Medialnym za owocną współpracę.
Zapraszamy do uczestnictwa i współpracy przy kolejnej edycji.
PREZENTACJE
Prezentacje są udostępnione uczestnikom konferencji pod postacią skompresowanego katalogu. Aby pobrać katalog należy kliknąć link Pobierz, zapisać plik na dysku oraz rozpakować plik wpisując podane w materiałach konferencyjnych hasło.
Patronat Honorowy
Partner Główny
Patroni Medialni
![]() Inwestycje Budowlane-murator
|
Informator Budowlany-murator
|
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
||
![]() |