Large-scale integrating project CP-IP 229142-2 |
![]() |
![]() |
---|
TRANS – IND
New Industrialised Construction Process for transport infrastructures based on polymer composite components
Project information in English please download here
Czas trwania projektu: czerwiec 2009 – maj 2013
TRANS-IND to czteroletni projekt współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach 7. PROGRAMU RAMOWEGO Wspólnoty Europejskiej w zakresie Badań, Rozwoju Technologicznego i Demonstracji (2007-2013).
Kompozyty polimerowe wzmacniane włóknami (FRP – Fibre Reinforced Polymers), są materiałem powszechnie stosowanym do wzmacniania istniejących konstrukcji z betonu i stali. W ostatniej dekadzie prowadzone były intensywne prace nad zastosowaniem FRP w konstrukcjach nośnych wykorzystywanych w infrastrukturze transportowej. Potencjał tych materiałów nie został jednak jeszcze w pełni wykorzystany z powodu braku specjalistycznych norm i standardów dotyczących projektowania i wytwarzania kompozytowych elementów budowlanych.
W związku z tym zachodzi potrzeba industrializacji procesów wytwarzania elementów wykonanych z kompozytów polimerowych wzmacnianych włóknami. Potrzebna jest także integracja łańcucha dostaw i wartości oraz rozwój zaawansowanych technologii projektowania i produkcji elementów FRP.
Cele projektu:
Stąd głównym celem projektu TRANS-INDjest opracowanie efektywnego zintegrowanego procesu produkcyjnego, który umożliwi uprzemysłowienie procesów budowy infrastruktury transportowej (mosty drogowe, mosty dla pieszych, przejścia podziemne, bariery akustyczne i bariery bezpieczeństwa) poprzez zastosowanie elementów wykonanych z kompozytów polimerowych.
W związku z powyższym jednym z ważniejszych zadań, jakie zostaną podjęte w ramach projektu będzie analiza potrzeb i wymagań inwestora konieczna do opracowania katalogu elementów infrastruktury drogowej, by w przyszłości móc je produkować na skalę przemysłową.
Projekt elementów infrastruktury transportowej zbudowanych z materiałów kompozytowych
Projekt składa się z 9 Pakietów Zadaniowych:
WP0: koordynacja i zarządzanie projektem
WP1: opracowanie koncepcji modelu Trans-IND dla procesu uprzemysłowienia
WP2: zdefiniowanie specyfikacji systemu uprzemysłowienia Trans-IND
WP3: przeprojektowanie elementów infrastruktury transportowej poprzez nowy koncepcyjny model projektowania
WP4: rozwój systemu uprzemysłowienia off-site
WP5: rozwój elastycznych, szybkich i rzetelnych metod składania/zbierania części na miejscu (on-site)
WP6: integracja systemu industrializacji
WP7: prezentacja nowego systemu industrializacji
WP8: przeprowadzanie badań pre-normatywnych
WP9: opracowanie modeli biznesowych oraz planu wykorzystania rezultatów projektu
WP10: podejmowanie działań związanych z podnoszeniem świadomości, rozpowszechnianiem informacji o rezultatach oraz przeprowadzaniem szkoleń.
Konsorcjum projektu:
Mostostal Warszawa (Koordynator) |
ACCIONA Infraestructuras |
Advanced Composites Group |
ASM Centrum Badan i Analiz Rynku |
D’Appolonia |
Fundación Fatronik |
Fraunhofer-IPA-IAO |
Huntsman Advanced Materials |
Consiglio Nazionale delle Ricerche-ITIA |
Institut für Verbundwerkstoffe GmbH |
Fundación Labein |
Company for electronics, designing and production MIKROSAM |
SEMANTIC SYSTEMS S.A |
Neederlande Organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek |
Technische Universität Dresden |
Università Politecnica delle Marche |
BV machinefabriek van Wees Tilburg |
Grabdeni Institut ZMRK |
Solintel M&P SL |
Atos Origin |
Informacji na temat projektu udziela
ASM CENTRUM BADAŃ I ANALIZ RYNKU SP. Z O.O.
Ul. Grunwaldzka 5,
99-300 Kutno
Tel. (024) 355 77 00
Fax. (024) 355 77 01