full
border
#666666
http://asm-poland.com.pl/wp-content/themes/smartbox-installable/
http://asm-poland.com.pl/
#3691ad
style2

Mapa strony


Więcej niż agencja badawcza
+48 (24) 355 77 00
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno

Gala Ranking Marek Budowlanych 2008

 

NAJLEPSZE MARKI NA RYNKU BUDOWLANYM!!!

22 stycznia 2009 podczas poznańskich targów BUDMA już po raz piąty odbyła się Gala Wręczania Nagród dla Budowlanej Marki Roku i Dystrybutora Roku organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Niespodzianki nie było – jak co roku głównym zwycięzcą została firma Atlas!!!!

Obsypany nagrodami Atlas: od Prawej Jerzy Wlazy, Dyrektor ds. Rynku, oraz Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas

W tegorocznym Rankingu łącznie wyróżnionych i nagrodzonych zostało 60 firm. Spośród nich wyłoniono nagrody główne dla najlepszych Dystrybutorów Materiałów Budowlanych w kategorii Hipermarkety Budowlane oraz Sieci Hurtowni Materiałów Budowlanych; najlepszą Budowlaną Markę Roku 2008 oraz Budowlane Marki Roku w 19 kategoriach asortymentowych – pozostali laureaci zdobyli wyróżnienia w danej kategorii.

Laureaci piątego Rankingu Marek Budowlanych

Podobnie jak w poprzedniej edycji firma ASM tegoroczny ranking stworzyła w oparciu o badania ankietowe przeprowadzone wśród wykonawców.

Naszym zdaniem jest to najbardziej miarodajna grupa respondentów ponieważ na co dzień korzystają z danych produktów budowlanych i znają ich jakość. Ich opinia jest najważniejsza dla każdego producenta materiałów budowlanych zatem przyznanie nagrody właśnie przez wykonawców cieszy chyba najbardziej” – mówi Sylwia Prośniewska, Dyrektor Działu Projektów Własnych ASM, który m.in. opracowuje badanie na potrzeby Rankingu.

Gala cieszyła się dużym zainteresowaniem branży. Po odbiór nagród – i nie tylko – przybyli Prezesi i Dyrektorzy czołowych firm budowlanych, a także Dyrektorzy Marketingu osoby odpowiedzialne za tworzenie marki w danych przedsiębiorstwach.

Uroczystość otworzyła Pani Danuta Kubasik reprezentująca MTP która podkreśliła, że główną wartością nagrodzonych marek budowlanych jest ich jakość, a zdobycie tytułu Budowlanej Marki Roku jest niezaprzeczalnym potwierdzeniem wysokiej jakości produktu.

Nagrody w postaci dyplomu dla wyróżnionych marek oraz statuetki dla zwycięzców Rankingu wręczała Dyrektor Generalna i Członek Zarządu firmy ASM – Małgorzata Walczak.

„Gala Wręczania Nagród dla Budowlanej Marki i Dystrybutora Roku to wielkie święto branży budowlanej. Jesteśmy dumni, że to właśnie my możemy wręczać tak wspaniałe wyróżnienia przekazując tym samym zarówno całej branży budowlanej jak samym nagrodzonym firmom obiektywną informację kto na rynku jest najlepszy, czyja praca jest najlepiej oceniana przez konsumentów. Przyznawana przez ASM nagroda odzwierciedla uzyskaną w danym roku przewagę nad konkurencją a uzyskany tytuł podkreśla uznanie, prestiż i zaufanie do marki. Warto tu podkreślić, że niektóre firmy – jak chociażby Atlas, zdobywają wyróżnienie każdego roku, co jest właśnie dowodem, że klienci wciąż im ufają i doceniają ich jakość.” Tak o Rankingu i samych laureatach wypowiadała się Małgorzata Walczak.

A oto szczegółowe informacje dotyczące badania oraz wyniki Rankingu Marek i Dystrybutorów Budowlanych 2008:

Ranking Marek Budowlanych przeprowadzony został już po raz piąty. Klasyfikację utworzono w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, zrealizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Badaniem objęto łącznie 2050 respondentów reprezentujących firmy wykonawcze z całego kraju.

Ranking obejmował 19 kategorii. Na pytania przyporządkowane danej kategorii każdorazowo odpowiadało 350 respondentów a w przypadku modułu „kostka brukowa” wypowiedziało się 300 wykonawców.

Ranking zbudowany był w oparciu o 3 pytania, w których proszono o wskazanie marki:

a) O najwyższej jakości w danej kategorii

b) O najlepszej relacji ceny do jakości w danej kategorii

c) Stosowanej w największej ilości przez badanego wykonawcę.

Wynik końcowy opracowano na podstawie rozkładów odpowiedzi na powyższe pytania, odpowiedziom przypisując „wagi” (odpowiednio: 0,4; 0,3; 0,3).

Wyniki rankingu marek budowlanych 2008

  • KATEGORIA Pokrycia dachowe

BUDOWLANA MARKA ROKU: Röben Ceramika Budowlana Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1: Braas Marka firmy Monier Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2: Icopal S.A.

  • KATEGORIA Okna dachowe

BUDOWLANA MARKA ROKU: Fakro Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Velux Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Roto Frank Okna Dachowe Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Systemy rynnowe

BUDOWLANA MARKA ROKU: Marley Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Gamrat S.A.

WYRÓŻNIENIE 2 Wavin Metalplast-Buk Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Płytki ceramiczne

BUDOWLANA MARKA ROKU: Opoczno S.A.

WYRÓŻNIENIE 1 Ceramika Paradyż Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Ceramika Tubądzin Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Kleje i fugi

BUDOWLANA MARKA ROKU: Mapei Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Ceresit; Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Atlas Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Kostka brukowa

BUDOWLANA MARKA ROKU: Libet S.A.

WYRÓŻNIENIE 1 Polbruk S.A.

WYRÓŻNIENIE 2 Bruk-Bet Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Tynki Dekoracyjne

BUDOWLANA MARKA ROKU: Ceresit; Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Atlas Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Knauf – Bauprodukte Polska Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Piany i silikony

BUDOWLANA MARKA ROKU: Soudal Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Tytan marka firmy Selena S.A.

WYRÓŻNIENIE 2 Ceresit; Marka firmy Henkel PolskaSp. z o.o.

  • KATEGORIA Wełna mineralna i skalna

BUDOWLANA MARKA ROKU: Rockwool Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Saint – Gobain Isover Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Ursa Polska Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Drzwi wewnętrzne

BUDOWLANA MARKA ROKU: Porta KMI Poland Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Sokółka Drzwi i Okna S.A.

WYRÓŻNIENIE 2 Pol-Skone Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Styropian

BUDOWLANA MARKA ROKU: Termo Organika Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Styropol Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Knauf Industries Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Podłogi drewniane i laminowane

BUDOWLANA MARKA ROKU: Kronopol Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Barlinek S.A.

WYRÓŻNIENIE 2 Classen-Pol S.A.

  • KATEGORIA Lakiery do drewna

BUDOWLANA MARKA ROKU: Dulux Marka firmy ICI Polska

WYRÓŻNIENIE 1 Domalux Marka Firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Drewnochron Marka Firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Farby wewnętrzne

BUDOWLANA MARKA ROKU: Dekoral Marka Firmy Marka Firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Dulux Marka firmy ICI Polska

WYRÓŻNIENIE 2 Śnieżka Marka Grupy Śnieżka S.A.

  • KATEGORIA Produkty gipsowe do wyrównywania ścian

BUDOWLANA MARKA ROKU: Cekol Marka firmy Cedat Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Knauf Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Gipsar, Marka firmy Atlas Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Płyty gipsowo – Kartonowe

BUDOWLANA MARKA ROKU: Knauf Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Lafarge Gips Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Saint-Gobain Rigips Polska Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Materiały wznoszeniowe

BUDOWLANA MARKA ROKU: Porotherm marka firmy WIENERBERGER Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Ytong Marka firmy XELLA Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Silka Marka firmy XELLA Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Okna elewacyjne

BUDOWLANA MARKA ROKU: P.P. Oknoplast – Kraków Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 Sokółka Drzwi i Okna S.A

WYRÓŻNIENIE 2 Urzędowski Sp. z o.o.

  • KATEGORIA Profile okienne

BUDOWLANA MARKA ROKU: Aluplast Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1 .Veka Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2 Rehau Sp. z o.o.

BUDOWLANA MARKA ROKU 2008

GRUPA ATLAS Sp. z o.o.

Wyniki rankingu dystrybutorów materiałów budowlanych 2008

RANKING SIECI HURTOWNI MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH

Wskazaniu wiodącej sieci hurtowni materiałów budowlanych służyły 3 pytania zadane wszystkim wykonawcom biorącym udział w badaniu. Respondentów proszono o wymienienie nazwy:

  1. Sieci hurtowni, w której najczęściej dokonują zakupów materiałów budowlanych
  2. Sieci hurtowni, która oferuje materiały w najniższych cenach
  3. Sieci Hurtowni oferującej wykonawcom najbardziej dogodne warunki współpracy.

Wagi przypisane poszczególnym odpowiedziom cząstkowym, to – odpowiednio: 0,4; 0,35; 0,25.

DYSTRYBUTOR ROKU 2008

W KATEGORII SIECI HURTOWNI

Polskie Składy Budowlane S.A.

RANKING Dystrybutorów w kategorii HIPERMARKETY BUDOWLANE

Wyróżnienie w kategorii hipermarketów budowlanych przyznano w oparciu o analizę wyników badania inwestorów indywidualnych, reprezentujących miasta o szczególnie dużym nagromadzeniu tego typu punktów handlowych, tj.: Warszawę, Łódź, Kraków, Trójmiasto, Katowice i miasta „satelickie”. Łącznie badaniem objęto 950 „Kowalskich”, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy odwiedzili hipermarkety należące co najmniej do 2 różnych sieci. Badani proszeni byli o wskazanie:

  1. DIY charakteryzującego się najwyższą jakością obsługi
  2. DIY oferującego najniższe ceny
  3. DIY o asortymencie najbardziej odpowiadającym potrzebom ankietowanego inwestora.

Również w tym przypadku klasyfikację końcową zbudowano stosując „wagi” dla poszczególnych odpowiedzi, tj.: 0,3; 0,35; 0,35

DYSTRYBUTOR ROKU 2007

W KATEGORII HIPERMARKETÓW BUDOWLANYCH

Castorama Polska Sp. z o.o.

ORGANIZATORZY:

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

PATRONAT MEDIALNY:

Galeria zdjęć z Gali

 

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku to polska firma działająca od 1996 r. w kraju i w Europie. Posiadamy status centrum badawczo-rozwojowego. Działamy w następujących obszarach:
  • marketingowe badania i analizy rynku dla przedsiębiorstw;
  • gotowe raporty rynkowe;
  • badania i projekty na zlecenie instytucji publicznych;
  • nowatorskie projekty międzynarodowe;
  • Branżowe Programy Promocji Ministerstwa Gospodarki;
  • klastry i stowarzyszenia sektorowe;

Tworzymy zespół badawczy, łączący wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej działalności oraz do kontaktu – jesteśmy do Państwa dyspozycji.

:
default
Loading posts...
link_magnifier
#6E787E
on
fadeInDown
loading
#6E787E
off
..