full
border
#666666
http://asm-poland.com.pl/wp-content/themes/smartbox-installable/
http://asm-poland.com.pl/
#3691ad
style2

Mapa strony


Więcej niż agencja badawcza
+48 (24) 355 77 00
ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno

Konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010

MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010
MRB

28 października w Warszawie, w Warszawskim Domu Technika NOT odbyła się organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010.

Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich – odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Infrastruktury. W pierwszej kolejności krótką mowę wygłosił Wiceminister Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta, w przeszłości pełniący m.in. funkcje Wiceministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa oraz Wiceministra Infrastruktury, wieloletni „przyjaciel” konferencji. Następnie, w zastępstwie Ministra Infrastruktury – Cezarego Grabarczyka, głos zabrała Wiceminister Magdalena Gaj – reprezentująca Patrona Honorowego konferencji.

Podczas tegorocznej konferencji podjęto następujące grupy zagadnień:

  1. Stan aktualny oraz prognozy rozwoju produkcji budowlanej, mieszkalnictwa, budownictwa niemieszkalnego i inżynieryjnego;
  2. Kondycja polskiego budownictwa;
  3. Social media w budownictwie.

Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, zatytułowana POLSKIE BUDOWNICTWO POD LUPĄ, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz dla poszczególnych branż.

Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Perspektywy rozwoju branży budowlanej” przedstawił Adam Sakowski. Prelegent zaprezentował ocenę kondycji kraju wobec perspektywy wzrostów w budownictwie, stan aktualny produkcji budowlanej oraz prognozy.

Następnie Małgorzata Walczak przedstawiła stan aktualny i prognozybudownictwa mieszkaniowego. W prezentacji znalazły się zarówno efekty budownictwa mieszkaniowego ze względu na spadek popytu i spadek podaży, jak i same kwestie finansowania inwestycji oraz ich cen.

W następnej kolejności prowadzący konferencję Przemysław Dębowski (ASM) udzielił głosu Joannie Jarzębowskiej przedstawiającej wyniki i prognozy budownictwa niemieszkalnego. Prelegentka przedstawiła skutki kryzysu w tym sektorze oraz pozytywne prognozy stabilizacji rynku i ożywienia, które mogą przełożyć się na liczbę oddawanych budynków w kolejnych latach.

Ostatnim prelegentem w tym bloku był Paweł Łuszcz, który podjął tematykę budownictwa inżynieryjnego. Autor prezentacji zdiagnozował budownictwo drogowe i infrastrukturę kolejową roku 2010, podjął temat inwestycji dużych inwestycji w polskich portach lotniczych i morskich, ponadto przedstawił potencjał budownictwa inżynieryjnego związanego z energetyką oraz sytuację polskiego transportu w kontekście dotacji UE.

Po zakończeniu Sesji Pierwszej uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z prezentacją Partnera Głównego konferencji, zatytułowaną „System SEKOCENBUD jako źródło informacji o cenach w budownictwie oraz dynamiki ich zmian”. Jako prelegenci wystąpili Dr Janusz Traczyk oraz Mariola Gala-Vacqueret (Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa PROMOCJA Sp. z o.o.), którzy przedstawili informacje o cenach w budownictwie w latach 2005-2010.

Po przerwie kawowej nastąpił kolejny punkt programu konferencji – Panel dyskusyjny, którego Moderatorem był Zbigniew Bachman (Fundacja Wszechnicy Budowlanej) a pozostałymi uczestnikami: Jan Deja (Stowarzyszenie Producentów Cementu), Mirosław Lubarski (Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.), Robert Klos (Związek Polskie Okna i drzwi) oraz Jacek Bielecki (Polski Związek Firm Deweloperskich). Tematem wiodącym panelu była „Kondycja polskiego budownictwa”.

Po lunchu nastąpiła Sesja Druga konferencji zatytułowana SOCIAL MEDIA W BUDOWNICTWIE. W tym bloku jako pierwsza wystąpiła Anna Kałużna (ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku). Wystąpienie pod tytułem „Ewolucja czy rewolucja czyli jak branża budowlana znalazła się w Web 2.0” oparte na raporcie syndykatowym ASM „Web 2.0 w budownictwie” przybliżyło uczestnikom możliwości wykorzystania internetu w działaniach marketingowych. Prelegentka przedstawiła rys historyczny rozwoju Internetu, statystyki obecności użytkowników w sieci, poszczególne obszary marketingu społecznościowego w ogóle i statystycznie w branży budowlanej.

Kolejna prezentacja w tym bloku – „Strategie marketingowe w Internecie” wygłoszona przez Marcina Kociubę ( NetCenter Solution) odnosiła się do działań, które są podejmowane w ramach marketingu społecznościowego, od samej koncepcji poprzez możliwości i realizację poszczególnych kampanii.

Następnie wystąpili Monika Mychlewicz (Xella Polska) i Marcin Osman (Someday Interactive), którzy zaprezentowali „Case study: czyli jakie działania w social mediach może prowadzić firma z branży budowlanej”. Uczestnikom przedstawiono konkretne przykłady działań marketingowych w różnych obszarach social mediaów zaprojektowanych dla promocji marek budowlanych, zarówno same koncepcje tych działań jak i ich realizacje.

Ostatnią prelegentką konferencji była Joanna Gajewska (Nasza Klasa Sp. z o.o.). Prezentacja Social media w działaniach komunikacyjnych i marketingowych” dotyczyła kampanii przeprowadzonych w ramach jednego z najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych.

Konferencja cieszyła się dużą frekwencją, dopisali przedstawiciele władz, firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem społecznościowym. Cieszy zarówno to, że wśród gości znaleźli się ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentaci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Nowa edycja przyniosła świeże spojrzenia na sektor, stworzyła uczestnikom rynku budowlanego możliwość kontaktu – platformę wymiany opinii i nabycia wiedzy dla dalszych działań i doświadczeń. Podczas przerw uczestnicy mieli możliwość prowadzenia żywych dyskusji w mniejszych grupach, odnowienia i nawiązania relacji biznesowych.

ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku to polska firma działająca od 1996 r. w kraju i w Europie. Posiadamy status centrum badawczo-rozwojowego. Działamy w następujących obszarach:
  • marketingowe badania i analizy rynku dla przedsiębiorstw;
  • gotowe raporty rynkowe;
  • badania i projekty na zlecenie instytucji publicznych;
  • nowatorskie projekty międzynarodowe;
  • Branżowe Programy Promocji Ministerstwa Gospodarki;
  • klastry i stowarzyszenia sektorowe;

Tworzymy zespół badawczy, łączący wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej działalności oraz do kontaktu – jesteśmy do Państwa dyspozycji.

:
default
Loading posts...
link_magnifier
#6E787E
on
fadeInDown
loading
#6E787E
off
..